Cajon del Azul. Patagonia. Argentina

On the first night at La Cascada camping, we built a fire and cooked asado while admiring forests and hills surrounding us. The next morning, we went to the mountains for some hiking.

We decided to climb the Cajon Azul Mountain. After leaving our car on the parking lot, we signed up (it’s necesary for everyone in cas of getting lost), and rushed to the mountain. It was all fun, but dangerous as it was pouring with rain.

After hiking ten kilometers, we reached refugio Cajon Azul. Even though we were completely wet and frozen, we drank a little bit of mate and decided to go back before it got dark. As we were going down the mountain, the sun came out and the path was getting dry. It took us seven hours to walk 20 kilometres, considering the dangerous hiking in the rain. We went back to camping. Although, we were very tired, both me and my boyfriend had the best impressions and were in high spirits.

As soon as we came back to camping, we cooked a dinner for ourselves, got some organic beer, which was made in the camping, and listened the melodies of tango & flamenco all night long. El Bolson was absolutely awesome! 🙂

La primera noche en el campamento La Cascada, hicimos el fuego y cocinamos un asado mientras admiramos los bosques y las colinas que nos rodean. A la mañana siguiente, fuimos a las montañas para hacer senderismo.

Decidimos escalar la montaña Cajon Azul. Después de haber dejado nuestro auto en el estacionamiento, nos registramos (es necesario que todos se registren en caso que se pierdan en los bosques), y nos dirigimos a la montaña. Todo fue divertido, pero peligroso ya que estaba lloviendo muchísimo.

Después de caminar diez kilómetros, llegamos al refugio Cajón Azul. A pesar de que estábamos completamente mojados y congelados, tomamos unos mates y decidimos regresar antes de que oscureciera. Mientras bajábamos de la montaña, salió el sol y el camino se estaba secando. Nos llevó siete horas caminar los 20 kilómetros teniendo en cuenta la peligrosa caminata bajo la lluvia. Regresamos al campamento.Aunque, estuvimos bastante cansados, tanto mi novio como yo tuvimos las mejores impresiones y estuvimos de muy buen humor.

Tan pronto como volvimos al campamento, nos preparamos una cena, tomamos un poco de cerveza orgánica, que se hace en el campamento, y escuchamos las melodías del tango y el flamenco durante toda la noche. El Bolson fue absolutamente increíble! 🙂

fullsizeoutput_a84fullsizeoutput_a85fullsizeoutput_a87fullsizeoutput_a86fullsizeoutput_a8afullsizeoutput_965fullsizeoutput_a8bfullsizeoutput_966fullsizeoutput_967fullsizeoutput_a8dfullsizeoutput_969fullsizeoutput_a90fullsizeoutput_a92fullsizeoutput_a93fullsizeoutput_a96fullsizeoutput_aa2fullsizeoutput_a98fullsizeoutput_a9cfullsizeoutput_a9efullsizeoutput_a9ffullsizeoutput_aa0fullsizeoutput_aa3fullsizeoutput_aa5fullsizeoutput_aa6fullsizeoutput_aa9fullsizeoutput_aaafullsizeoutput_aabfullsizeoutput_ab0