Esquel, Trevelin y Parque Nacional Los Alerces. Patagonia. Argentina

On the fifth day of our trip, early in the morning, we reached Esquel town in the northwest of Chubut province. This mountain-surrounded city was founded in 1865 by immigrants from Wales.

Firstly, we went to Los Alerces National Park, 50 km away from Esquel, close to the border with Chile. When leaving Esquel, we were surprised by the sign “Plazoleta Republica de Lituania”. It turns out that Esquel has the only Lithuanian museum in the whole South America.

About 20 km away from Esquel we reached the town of Trevelin. Then, driving from Trevelin to Los Alerces, we got to the real Swiss Alps. On the fields between the huge mountains, there were cows, horses, some herds of sheep and very well kept farms. After visiting several waterfalls we reached Los Alerces National Park.

The day was extremely hot. We explored all the park, visiting mostly the beaches. In the evening we returned to Esquel and went to visit the Lithuanian museum which had numerous expositions of history and culture in Lithuania.

Before it got dark, we found a camping at the top of the hill, from which we had an amazing panorama of Esquel. At night the city with all its lights seemed particularly charming. After an extremely cold night, we took some hot coffe and rushed to El Bolson.

El quinto día de nuestro viaje, temprano en la mañana, llegamos a la ciudad de Esquel en el noroeste de la provincia de Chubut. Esta ciudad rodeada de montañas fue fundada en 1865 por inmigrantes de Gales.

Primero fuimos al Parque Nacional Los Alerces, a 50 km de Esquel, cerca de la frontera con Chile. Al salir de Esquel, nos sorprendió el cartel que decía: “Plazoleta Republica de Lituania”. Resulta que Esquel tiene el único museo lituano en toda Sudamérica.

A unos 20 km de Esquel llegamos a la ciudad de Trevelin. Luego, conduciendo desde Trevelin a Los Alerces, llegamos a un lugar que parecia los Alpes suizos. En los campos entre las enormes montañas, había vacas, caballos, algunas manadas de ovejas y granjas bien cuidadas. Después de visitar varias cascadas llegamos al Parque Nacional Los Alerces.

El día fue extremadamente caluroso. Exploramos todo el parque, visitamos principalmente las playas. Por la noche regresamos a Esquel y fuimos a visitar el museo lituano que tenía numerosas exposiciones de historia y cultura Lituana.

Antes de que oscureciera, encontramos un campamento en la montaña, desde el cual teníamos un panorama increíble de Esquel. Por la noche, la ciudad con todas sus luces parecía particularmente bella. Después de una noche extremadamente fría, tomamos un café caliente y nos dirigimos al Bolsón.

fullsizeoutput_a46fullsizeoutput_a47fullsizeoutput_a48fullsizeoutput_a49fullsizeoutput_a4bfullsizeoutput_a52fullsizeoutput_a4ffullsizeoutput_a50fullsizeoutput_a53fullsizeoutput_a54fullsizeoutput_a55fullsizeoutput_a56fullsizeoutput_a57fullsizeoutput_a59fullsizeoutput_a5afullsizeoutput_a5ffullsizeoutput_a60fullsizeoutput_a61fullsizeoutput_a62fullsizeoutput_a67fullsizeoutput_a5efullsizeoutput_a6cfullsizeoutput_a5cfullsizeoutput_a6dfullsizeoutput_a70fullsizeoutput_a72fullsizeoutput_a73fullsizeoutput_a76fullsizeoutput_a77fullsizeoutput_a78fullsizeoutput_a7afullsizeoutput_a7b